
Suvi Lähde Euro Effien Grand Juryyn
SEKin Executive Creative Director Suvi Lähde on valittu ensimmäisenä suomalaisena Effie Awards Europe -kilpailun Grand Juryyn. Lue Suvin haastattelu Marketing Finlandin MRKTNG-mediassa.
SEKin Executive Creative Director Suvi Lähde on valittu ensimmäisenä suomalaisena Effie Awards Europe -kilpailun Grand Juryyn. Lue Suvin haastattelu Marketing Finlandin MRKTNG-mediassa.
Miksi Unilever aikoo nostaa vaikuttajamarkkinoinnin osuuden 30 %:sta 50 %:iin kokonaismainosbudjetista? Miksi osaa vaikuttajista on ryhdytty kutsumaan influencereiden sijaan creatoreiksi? Lue miten SEKin Enoma Edevbaro, Head of Social Media and Influencer Marketing, tiivisti Cannes Lions 2025 -opit.
”Asiakasodotukset ovat nousseet uudelle tasolle: suomalaiset odottavat palvelua, joka on yhtä sujuvaa ja yksilöllistä kuin kansainvälisillä jättiläisillä.” Dagmarin CX Director Sirpa Toljander jakaa näkemyksiään asiakaskokemuksen johtamisesta Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton blogissa.
Ensimmäistä kertaa järjestetyssä ODDfest-tapahtumassa nähtiin myös LTX Studion MXM Hack-AI-Thon. Kilpailijoiden piti luoda neljän tunnin aikana tekoälytyökaluja hyödyntäen jotain, jossa tekoäly ja kulttuuri kohtaavat uudella ja mielenkiintoisella tavalla.
SEK on ollut rakentamassa ikonisia sinivalkoisia brändejä sekä kehittämässä alaa jo 90 vuotta. Yksi nosto pitkästä historiastamme on Sektori-lehti, jota SEK toimitti vuosina 1945–1977. Juhlavuoden kunniaksi lehti ilmestyy vielä kerran. Lue toimitusjohtaja Jaakko Rantalan pääkirjoitus.
Marjo Rein on tuttu kasvo suomalaisille yli 25 vuoden ajalta TV-uutisten juontajana ja toimittajana. Nyt hän siirtyy täydentämään SEKin valmennustiimiä. Lue Marjon ja SEKin valmennusliiketoiminnan vetäjän Janne Malisen haastattelu.
Arvostettu Cannes Lions -festivaali järjestetään tänä vuonna 16.–20.6. SEKin Head of Social Media and Influencer Marketing Enoma Edevbaro valittiin kisan Social & Creator -kategorian shortlist-tuomaristoon.
Markkinointijohdon DaguTalks-aamukahvilla Annankadulla keskusteltiin aikamme ehkäpä kuumimmasta markkinointiteemasta: asiakaskokemuksesta. Organisaatioissaan ansiokkaasti asiakaskokemustyötä johtavat Suomalainen Työ ry:n Katri Viippola, Finavian Anna Tuomi sekä Fennian Heidi Nurminen jakoivat erinomaisia oppeja omista kokemuksistaan.
Vain noin joka kuudes Dagmarin vuonna 2024 tutkima kampanja ylsi kokonaisvaltaisen hyvään tulokseen. Valtaosa jäi keskinkertaiselle tasolle. Onneksi myös hienoja onnistumisia löytyi.
SEKin strategiajohtaja Tomi Härmä kertoo Kauppalehdessä, mitä edelläkävijäyritykset tekevät markkinoinnissaan vuonna 2025.
Maailman suurimman viestintäkilpailun, SABRE Awardsin, palkinnot jaettiin huhtikuun alussa Lontoossa. UPM Raflatacin Carbon Action Portfolio -työ valittiin EMEA-alueen parhaaksi työksi Product Media Relations, Trade Media -kategoriassa. Helsinki Happiness Hacks -kampanjalle myönnettiin IN2 SABRE -palkinto. Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin kanssa toteutettu kampanja valittiin parhaaksi työksi Earned Media with Influencers + Communities -kategoriassa.
In a fast-moving digital world, a brand’s motion language isn’t optional — it’s essential. Motion is an important part of the brand's visual identity and it can be used to grab attention and tell stories. Explore the world of motion from Mia Kemppainen's
Dagmar tutkii vuosittain yli 150 kampanjaa. Vuosien saatossa kertyneen tietopankin data kertoo, millaiset osatekijät saavat 2020-luvulla mainonnan lentoon ja tuottavat eniten kaupallista arvoa.
CMI — Martti Ahtisaari Peace Foundationin, Cocoan ja Kasken yhteistyönä syntynyt Question of Will valittiin Voitto-mainoselokuvakisassa efekti ja animointi -sarjan parhaaksi.
Mielinauha-kampanjalla halutaan lisätä puhetta mielenterveydestä ja kerätä varoja mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle Suomessa. Vuonna 2025 Mielinauhan lähettiläänä on Jenni Vartiainen, ja liekkinauhan on suunnitellut Vuoden nuori suunnittelija Arttu Åfeldt.
Lähes 700 miljoonaa euroa markkinointi-investoinneista jättää suomalaiset kylmiksi. Dagmarin strategi Leena Koskinen analysoi Sanoma B2B -blogissa , miten tähän on tultu ja miten sadat miljoonat eurot saadaan tuottamaan paremmin.
Dagmarin toteuttaman Muuttuva kuluttaja 2024 -tutkimuksen mukaan tuotemerkin tuttuus painaa valinnoissa nyt entistäkin vahvemmin – jo 65 % suomalaisista luottaa tuttuihin tuotemerkkeihin. Kotimaisuuden arvostus on edelleen kovassa nosteessa.
Henkilöstöjohtajamme Mari Svahn vieraili Oppimisen etua -podcastissa kertomassa, miten meillä Salomaalla tuetaan yhtiöidemme liiketoimintaa kehittämällä työntekijäkokemusta sekä jatkuvaa oppimista. Oppimisen etua -podcastissä äiti ja tytär, Karoliina Jarenko ja Leenamaija Otala – keskustelevat vieraineen siitä, miten oppimisesta rakennetaan kilpailuetua. Kun bisnesmahdollisuudet, liiketoimintamallit ja työn tekemisen tavat muuttuvat valtavalla vauhdilla, organisaatioiden oppimis- ja kehittymiskyvyllä on ratkaiseva vaikutus menestykseen.
Suomen parhaat viestintätyöt palkittiin 31.10. pidetyssä Finnish Comms Awards -gaalassa.
Dagmarin CEO Krista Elopuro kertoo Kauppalehden haastattelussa, mikä markkinoinnissa mietityttää juuri nyt ja mitä yritysten kannattaisi nyt tehdä.