Uutisia, näkemyksiä

Latest Blog Posts

Voitto Dagmarille MXM Hack-AI-thonissa

Voitto Dagmarille MXM Hack-AI-thonissa

Ensimmäistä kertaa järjestetyssä ODDfest-tapahtumassa nähtiin myös LTX Studion MXM Hack-AI-Thon. Kilpailijoiden piti luoda neljän tunnin aikana tekoälytyökaluja hyödyntäen jotain, jossa tekoäly ja kulttuuri kohtaavat uudella ja mielenkiintoisella tavalla.

Kolmen taiteilijan taika – 90 vuotta luovalla tiellä

Kolmen taiteilijan taika – 90 vuotta luovalla tiellä

SEK on ollut rakentamassa ikonisia sinivalkoisia brändejä sekä kehittämässä alaa jo 90 vuotta. Yksi nosto pitkästä historiastamme on Sektori-lehti, jota SEK toimitti vuosina 1945–1977. Juhlavuoden kunniaksi lehti ilmestyy vielä kerran. Lue toimitusjohtaja Jaakko Rantalan pääkirjoitus.

Marjo Rein vahvistaa SEKin valmennusosaamista

Marjo Rein vahvistaa SEKin valmennusosaamista

Marjo Rein on tuttu kasvo suomalaisille yli 25 vuoden ajalta TV-uutisten juontajana ja toimittajana. Nyt hän siirtyy täydentämään SEKin valmennustiimiä. Lue Marjon ja SEKin valmennusliiketoiminnan vetäjän Janne Malisen haastattelu.

Asiakaskokemuksen johtaminen on muutosjohtamista

Asiakaskokemuksen johtaminen on muutosjohtamista

Markkinointijohdon DaguTalks-aamukahvilla Annankadulla keskusteltiin aikamme ehkäpä kuumimmasta markkinointiteemasta: asiakaskokemuksesta. Organisaatioissaan ansiokkaasti asiakaskokemustyötä johtavat Suomalainen Työ ry:n Katri Viippola, Finavian Anna Tuomi sekä Fennian Heidi Nurminen jakoivat erinomaisia oppeja omista kokemuksistaan.

SEKille kaksi voittoa SABRE Awards EMEA -viestintäkilpailussa 

SEKille kaksi voittoa SABRE Awards EMEA -viestintäkilpailussa 

Maailman suurimman viestintäkilpailun, SABRE Awardsin, palkinnot jaettiin huhtikuun alussa Lontoossa. UPM Raflatacin Carbon Action Portfolio -työ valittiin EMEA-alueen parhaaksi työksi Product Media Relations, Trade Media -kategoriassa. Helsinki Happiness Hacks -kampanjalle myönnettiin IN2 SABRE -palkinto. Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin kanssa toteutettu kampanja valittiin parhaaksi työksi Earned Media with Influencers + Communities -kategoriassa.

Motion: The living expression of your brand

Motion: The living expression of your brand

In a fast-moving digital world, a brand’s motion language isn’t optional — it’s essential. Motion is an important part of the brand's visual identity and it can be used to grab attention and tell stories. Explore the world of motion from Mia Kemppainen's

Vuoden 2025 Mielinauha-kampanja käynnistyi

Vuoden 2025 Mielinauha-kampanja käynnistyi

Mielinauha-kampanjalla halutaan lisätä puhetta mielenterveydestä ja kerätä varoja mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle Suomessa. Vuonna 2025 Mielinauhan lähettiläänä on Jenni Vartiainen, ja liekkinauhan on suunnitellut Vuoden nuori suunnittelija Arttu Åfeldt.

Mitättömän mainonnan hinta

Mitättömän mainonnan hinta

Lähes 700 miljoonaa euroa markkinointi-investoinneista jättää suomalaiset kylmiksi. Dagmarin strategi Leena Koskinen analysoi Sanoma B2B -blogissa , miten tähän on tultu ja miten sadat miljoonat eurot saadaan tuottamaan paremmin.

Brändit, joista ei haluta luopua 2024

Brändit, joista ei haluta luopua 2024

Dagmarin toteuttaman Muuttuva kuluttaja 2024 -tutkimuksen mukaan tuotemerkin tuttuus painaa valinnoissa nyt entistäkin vahvemmin – jo 65 % suomalaisista luottaa tuttuihin tuotemerkkeihin. Kotimaisuuden arvostus on edelleen kovassa nosteessa.

Miten Salomaalla rakennetaan oppimisesta kilpailuetua

Miten Salomaalla rakennetaan oppimisesta kilpailuetua

Henkilöstöjohtajamme Mari Svahn vieraili Oppimisen etua -podcastissa kertomassa, miten meillä Salomaalla tuetaan yhtiöidemme liiketoimintaa kehittämällä työntekijäkokemusta sekä jatkuvaa oppimista. Oppimisen etua -podcastissä äiti ja tytär, Karoliina Jarenko ja Leenamaija Otala – keskustelevat vieraineen siitä, miten oppimisesta rakennetaan kilpailuetua. Kun bisnesmahdollisuudet, liiketoimintamallit ja työn tekemisen tavat muuttuvat valtavalla vauhdilla, organisaatioiden oppimis- ja kehittymiskyvyllä on ratkaiseva vaikutus menestykseen.