English

SEKin Jaakko Rantala MTL:n ja Dagmarin Antti Kallio IAB Finlandin hallitukseen

Salomaa jatkaa vahvaa panosta suomalaisen markkinointi-, viestintä- ja kaupallistamisosaamisen kehittämisen puolesta. SEKin CEO Jaakko Rantala ryhtyy toimeen MTL:n hallituksessa ja Dagmarin Drive-yksikköä vetävä CBO Antti Kallio IAB Finlandin hallituksessa. IAB:sta erovuorossa ollut Tommi Pelkonen keskittyy luottamustoimiin Kauppakamarissa ja Mainonnan eettisessä neuvostossa.

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry valitsi uuden hallituksensa 28. marraskuuta. Jo vuodesta 1942 toiminut liitto on markkinoinnin ja viestinnän alalla toimivien asiantuntijoiden yhteisö, jonka tavoitteena on tehdä Suomesta markkinoinnin osaajamaa. Liitto kuuluu kansainvälisiin järjestöihin European Assiociation of Communication Agencies EACA ja International Communications Consultancy Organisation ICCO.

MTL ry valitsi 28. marraskuuta hallituksensa uudeksi jäseneksi SEKin CEO Jaakko Rantalan.

”MTL kannustaa ja ohjaa suomalaisia yrityksiä kohti vastuullisempaa ja tuloksellisempaa markkinointia ja viestintää. On hienoa olla mukana kehittämässä tätä toimintaa”, toteaa Rantala. ”Tulevan hallituksen tavoitteena on kasvattaa erityisesti strategista osaamista ja edistää kansainvälistymistä. Tätä työtä teemme myös SEKIssä. Kova kansainvälinen kilpailu ja teknologiakehityksen nopeus vaativat suomalaisilta yrityksiltä nyt vahvaa, toimistorajat ylittävää yhteistyötä.”

Myös IAB Finland valitsi 27. marraskuuta syyskokouksessaan uuden hallituksen.

Globaaliin IAB-ketjuun kuuluva IAB Finland on digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoiden yhteisö, joka edistää digimainonnan ja -markkinoinnin osaamista Suomessa. Yhteisö auttaa jäseniään kasvattamaan osaamispääomaansa ja kehittämään liiketoimintaansa vauhdilla muuttuvassa toimintaympäristössä. Mukana on laaja joukko markkinointi-, media, teknologia- ja tutkimusalan yrityksiä.

Syyskokouksessa yhteisön hallitukseen äänestettiin seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi Antti Kallio, joka vetää Dagmarissa tiedolla johtamisen Drive-yksikköä.

”IAB:llä on erittäin tärkeä asema digitaalisen markkinoinnin kehittämisessä koko Suomessa. Vuosien varrella IAB on mm. kouluttanut alalle useita satoja ammattilaisia. Olemme olleet mukana IABn työryhmissä sen perustamisesta asti”, kertoo Kallio. ”Olen innoissani päästessäni mukaan näköalapaikalle. Oma tavoitteeni on kasvattaa dataohjatun markkinoinnin osaamista, jotta pystymme tarttumaan mahdollisimman hyvin digitalisaation luomiin mahdollisuuksiin myös markkinoinnin saralla.”

Erovuorossa ollut Tommi Pelkonen on toiminut viime vuodet SEKin strategiajohtajana. Vuoden vaihtuessa hän siirtyy Salomaan uusimman yrityksen, Proof Advisoryn, asiantuntijaksi. Proof auttaa B2B-yrityksiä kaupallistamisessa, tuotteistamisessa, kansainvälistymisessä ja markkinoille viennissä. Sen lisäksi Tommi vaikuttaa Kauppakamarissa ja Mainonnan eettisessä neuvostossa.

”Kauteni (2015-2019) aikana digimedia nousi suurimmaksi mediaryhmäksi Suomessa. IAB aloitti samalla kolmannen toimintavuosikymmenensä ja kasvoi aikuiseksi. Järjestön brändi ja toimintamallit uusittiin perusteellisesti”, kertoo Pelkonen. ”Suomessa on todella harvassa IAB:n kaltaisia ammattilaisjärjestöjä, joissa eri tahojen osaajat kohtaavat ja vievät yhteisellä palolla ja valtavalla yhteishengellä asioita eteenpäin. Oli kunnia olla tässä kasvu- ja muutosvaiheessa mukana IAB:n ytimessä ja tuomassa Salomaan osaamista koko yhteisön käyttöön.”

Lisätietoja:
Jaakko Rantala, jaakko.rantala@sek.fi, sek.fi
Antti Kallio, antti. kallio@dagmar.fi, dagmar.fi
Tommi Pelkonen, tommi.pelkonen@proof.fi, proof.fi

Takaisin etusivulle