English

Dagmar lanseeraa markkinoinnin tekoälylaboratorion RADLYn

Dagmarin perustama tekoälylaboratorio RADLY kehittää ohjelmistoja, joilla kasvatetaan markkinoinnin tuottoja ja uudistetaan digitaalisen markkinoinnin tekemistä. Tähtäimessä ovat sekä kotimaiset että kansainväliset markkinat. Ensimmäisenä lanseerataan RADLY Optimizer, joka tehostaa digitaalisen mainonnan ostamista tekoälyn avulla.

Keväällä AI Lab -työnimellä käynnistetystä kehityshankkeesta on nyt jalostettu RADLY. Markkinoinnin tekoälylaboratorio, joka kehittää koneoppimista hyödyntäviä työkaluja markkinoinnin tehostamiseen. Uusia tuotteita luodaan sisäisen startupin innolla ja Suomen suurimman markkinointitoimiston resursseilla.

”Investoimme nyt ja tulevaisuudessa vahvasti markkinointiteknologian ja koneoppimisen hyödyntämiseen. Haemme jatkuvasti uusia tapoja ja työkaluja, joilla kasvatetaan asiakkaidemme liiketoimintaa niin Suomessa kuin kansainvälisesti. RADLYn kautta nostamme tekoälypohjaisten markkinointityökalujen kehittämisen uudelle tasolle”, kertoo Dagmarin CEO Krista Elopuro.

Ensimmäisenä julkaistaan RADLY Optimizer, ohjelmallista ostamista tehostava SaaS-pohjainen työkalu. Ohjelma toimii yhdessä Adformin teknologian kanssa ja sitä on testattu menestyksekkäästi jo kahden vuoden ajan. Tutkimusten mukaan Optimizerilla tehostetut kampanjat lisäävät myyntiä jopa 45 %. Markkinoilla ei ole tällä hetkellä täysin vastaavilla ominaisuuksilla varustettua ohjelmaa.

RADLY Optimizer lanseerataan kansainvälisille markkinoille syyskuussa DMEXCO-messuilla Saksassa. Aluksi tavoitteena on saada jalansijaa Pohjoismaissa sekä Keski-Euroopassa. Adformin alustalla toimiminen mahdollistaa kuitenkin globaalit markkinat, mikä onkin RADLYN tavoitteena tulevaisuudessa.

”Olemme iloisia siitä, että kumppanimme kehittävät uudenlaisia palveluita Adformin ekosysteemin päälle. Dagmar on yksi Pohjoismaiden suurimmista markkinointitoimistoista, joten tekoälyn sekä markkinointiteknologian kehittäminen on luonnollinen jatkumo vahvalle osaamiselle digitaalisen markkinoinnin ja datan käytössä. Odotamme innolla yhteistyön kehittymistä ja jatkumista”, iloitsee Feliksas Nalivaika, Product Director, Buy Side Products at Adform.

Pitkä kokemus markkinoinnista isojen asiakkaiden kanssa monilta eri toimialoilta auttaa tunnistamaan markkinoinnin haasteet ja pullonkaulat. RADLYn asiantuntijaryhmää on vahvistettu myös mm. ohjelmistotuotannon osaamisalueelta.

”Data Science -asiantuntijamme ovat hyödyntäneet koneoppimista asiakkaiden haasteiden ratkaisemisessa jo pitkään. Markkinointitoimistona meillä on se etu, että ymmärrämme markkinoijien ja toimistokumppanien todelliset tarpeet ja voimme kehittää työkaluja, jotka tehostavat aidosti päivittäistä työtä. Markkinoinnin teho paranee ja markkinoinnin tekijät voivat keskittyä luovaan näkemystyöhön”, toteaa Mikko Koski, Dagmarin Director of Advanced Analytics.

Ennen julkaisua uudet ohjelmistot testataan perusteellisesti tuotantoympäristössä todellisilla kampanjoilla. Näin varmistetaan niiden tuloksellisuus, helppokäyttöisyys sekä ajansäästö. RADLYn kehittämät tuotteet sopivat niin toimistojen kuin markkinoijien käyttöön.

Lisätietoja:

Mikko Koski, Director of Advanced Analytics
mikko.koski@dagmar.fi
www.radly.fi

RADLY Optimizer

  • Dagmarissa kehitetty ohjelmisto, joka tehostaa digikampanjoiden tuottavuutta tekoälyn avulla.
  • Ohjelmisto toimii jo Adformin mainonnanhallintajärjestelmässä.
  • Optimizerilla tehostetut kampanjat lisäävät myyntiä jopa yli 45 %.
  • Optimizer on RADLY:n ensimmäinen tuote.

RADLY on Dagmarin sisäinen startup, joka tuo tekoälyn ja algoritmit markkinoinnin ytimeen. Tuomme globaaleille markkinoille koneoppimiseen perustuvia innovatiivisia työkaluja. Tuotteemme vievät huippuunsa markkinoinnin optimoinnin ja nostavat asiakkaidemme kilpailukyvyn uudelle tasolle. Samalla vapautamme ihmisaivot tehtävistä, jotka automaatio hoitaa paremmin ja mahdollistamme asiantuntijoiden keskittymisen luovaan näkemystyöhön.

Takaisin etusivulle